رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
سرخط خبرها

جزئیات ترور آیت‌الله سلیمانی نماینده سابق ولی‌فقیه سیستان و بلوچستان در بابلسر| ضارب دستگیر شد+ فیلم و زندگی‌نامه

  • کد خبر: ۱۶۰۶۸۷
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
  • ۱
جزئیات ترور آیت‌الله سلیمانی نماینده سابق ولی‌فقیه سیستان و بلوچستان در بابلسر| ضارب دستگیر شد+ فیلم و زندگی‌نامه
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و کاشان و امام‌جمعه سابق زاهدان امروز چهارشنبه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) در بابلسر ترور شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و کاشان امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت در بابلسر مورد سوء‌قصد قرار گرفت.

براساس این گزارش، آیت‌الله سلیمانی امام‌جمعه سابق زاهدان که در حال انجام امور بانکی بوده که توسط فردی مورد حمله قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.

تعداد بازدید : 1526

‌پلیس مازندران با تأیید سوء‌قصد به جان امام‌جمعه سابق زاهدان اعلام کرد: آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر هدف سوءقصد قرار گرفت و خبر‌های تکمیلی به‌زودی اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید:

فیلم لحظه سوءقصد به آیت‌الله سلیمانی نماینده سابق ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

پیام رئیسی در پی شهادت آیت‌الله سلیمانی| هر‌چه سریع‌تر علل وقوع حادثه و انگیزه احتمالی عامل یا عاملان این اتفاق شناسایی شوند

دستور وزیر کشور برای بررسی شهادت آیت‌الله سلیمانی امام‌جمعه سابق زاهدان در بابلسر

دستور دادستان کل کشور برای پیگیری حادثه سوءقصد به آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

فیلمی از انتقال پیکر آیت‌الله سلیمانی امام‌جمعه سابق زاهدان پس از ترور


جزئیات ترور امام‌جمعه سابق زاهدان به‌روایت شاهد عینی

به گزارش شهرآرانیوز، از سوی دیگر خبرگزاری حوزه به نقل از یکی از شاهدان عینی آورده است: آیت‌الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و به رگبار بسته است که متأسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند.

براساس گزارش‌ها، ضارب از سوی نیرو‌های امنیتی دستگیر شده است.

خبر دیگر حاکی از آن است که ضارب نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان «نگهبان بانک» بوده است.

فرزند آیت‌الله سلیمانی: هنوز از جزئیات ماجرا اطلاع دقیقی ندارم

فرزند آیت‌الله سلیمانی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار حوزه نیز خبر سوءقصد به جان پدرش که منجر به ارتحال او شده است را تایید کرد و گفت: هنوز از جزئیات ماجرا اطلاع دقیقی ندارم و عازم بابلسر هستم.

روح‌الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز در گفتگویی با ایرنا ضمن تائید خبر سوء قصد به آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام‌جمعه سابق زاهدان و جان‌باختن وی در بابلسر، گفت: آیت‌الله سلیمانی صبح امروز در یکی از بانک‌های این شهرستان مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و جان باخت. ضارب نیز دستگیر شده است.

جزئیات حادثه به‌روایت معاون سپاه مازندران

براساس گزارش حوزه‌نیوز، علی ابراهیمی‌گتابی، معاون روابط‌عمومی و تبلیغات سپاه کربلا مازندران هم با تایید دستگیری ضارب، در شرح حادثه می‌گوید: بنابه اذعان مسئولین امنیتی و نظامی نگهبان بانک در بابلسر با یکی از کارمندان بانک مشاجره می‌کند و از آنجایی که مسلح بوده چند گلوله به سمت کارمند بانک شلیک می‌کند و تعدادی از این گلوله‌ها به آیت‌الله سلیمانی که برای انجام کار‌های شخصی بانکی در بانک یاد شده حضور داشت اصابت می‌کند و به لقاء‌الله می‌پیوندد.

استاندار مازندران: سوءقصد به آیت‌الله سلیمانی تروریستی نبوده است

به گزارش شهرآرانیوز، استاندار مازندران در گفتگویی با بخش خبر سیما در تشریح این حادثه، با بیان اینکه طبق اطلاعات تا این لحظه فرد قاتل شناختی از آیت الله سلیمانی نداشته و بحث انگیزه شخصی منتفی و تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این اقدام تروریستی نبوده است، اظهار داشت: فرد قاتل از پرسنل شرکت انتظام بوده و داخل بانک حضور داشته و اسلحه برای شخص قاتل بوده است. 

سیدمحمود حسینی‌پور افزود: هنوز انگیزه ضارب از این اقدام به طور کامل مشخص نیست و سابقه این فرد که از افراد بومی و محلی منطقه است، حکایت از این دارد که این اقدام ماهیت تروریستی ندارد.

معاون فرماندهی انتظامی مازندران: علت و انگیزه ضارب در دست بررسی بیشتر قرار دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران نیز درباره جزئیات حادثه سوءقصد در بابلسر از دستگیری ضارب خبر داد و افزود: علت و انگیزه ضارب در دست بررسی بیشتر قرار دارد. 

سرهنگ ساداتی با بیان اینکه سوء‌قصد به آیت الله سلیمانی در یکی از بانک‌های بابلسر روی داد، تصریح کرد: حوالی ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تیراندازی در یکی از بانک‌های بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت. ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی حادثه دریافتند، نگهبان مسلح بانک با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی کرده است.  

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت: در این حادثه آیت‌الله سلیمانی به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از تیراندازی جان باخت.  


به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای مذهبی در روستای اسبوکلای سوادکوه مازندران متولد شده است. او در ۵ سالگی به مکتب رفت، و در سن ۱۲ سالگی برای فراگیری علوم دینی راهی قم شد، او پس از مدتی به‌دلیل مشکلات معیشتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه بهشهر رفت. او مقدمات را در محضر آیت‌الله کوهستانی فرا گرفت و پس از آن برای تکمیل تحصیلات خود عازم مشهد شد.

در مشهد از محضر درس اساتیدی همچون حضرات آیات ادیب نیشابوری، صالحی‌بربری، حجت هاشمی، مدرس و مهمامی بهره برد و دروس سطح را نیز نزد بزرگانی همچون آیات عظام مهدوی دامغانی، نصراللهی، شیخ عباس واعظ طبسی، فایقی و سیدمحمدهادی میلانی فراگرفت، او درس تفسیر را نیز نزد آیت الله تهرانی آموخت.

سلیمانی در سال ۱۳۴۷ به حوزه علمیه قم رفت و از محضر آیات عظام اعتمادی، مشکینی، محمدفاضل لنکرانی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، میرزا هاشم آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، ناصر مکارم‌شیرازی، حسین نوری‌همدانی، ابوالقاسم خزعلی، محمد یزدی، محمدی گیلانی و عبدالله جوادی‌آملی بهره برد.

او در دوران تحصیل به تبلیغ و تحصیل نیز می‌پرداخت و در این دوران به شهر‌ها و روستا‌هایی از کشور سفر کرد. ایشان به امور پژوهشی نیز پرداخته اند و از جمله فعالیت‌های ایشان در این زمینه می‌توان به تدوین کتاب‌الصوم که مهمترین اثر علمی ایشان است اشاره کرد.

امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در کاشان، امام‌جمعه زاهدان و نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از جمله مسئولیت‌های آیت‌الله عباسعلی سلیمانی بود.

از دیگر مسئولیت‌های او می‌توان به امامت جمعه بابلسر، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در هیات امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، مسئولیت هیئت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان و عضویت در هیات امنای دریانوردی چابهار اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
0
0
واقعا متاسفم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->